torsdag 24 februari 2011

Datum för operationen

ÄNTLIGEN!

Jag ska berätta lite först om hur jag kommit fram till denna glädjens dag

jag har nu efter 4 års väntan fått reda på att jag ska få min Gastric Bypass.
Jag har dom senaste 4 åren kämpat som en liten vettvilling över att få min GBP gjord här på sjukhuset i Varberg. Det började med ett möte där anhöriga fick följa med och få info och där får jag och min sambo reda på att alla kommer få ett visst antal KG dom ska gå ner innan dom kommer få godkänt för en OP men om man misslyckas med nått kilo hit eller dit skulle inte spela någon roll. Där var starten på mitt nya liv...trodde jag...men nej då, efter de mötet skulle man få kontakt med dietister och annat och få hjälp med dom här kilona. Skit bra tyckte jag och jag väntade och väntade och väntade. Nu ska ni veta att jag är inte den personen som ligger och trycker på och ringer för minsta lilla, jag trodde att dom skulle höra av sig eftersom jag satt upp mig på en lista att jag ville bli kontaktad. Efter ett halvår ringer jag dock för nu börjar tålamodet tryta.
Jag ringer Varbergs sjukhus och blir kopplad till dietisterna där säger dom att hon som skulle tagit hand om mig är mamma ledig och att hon måste ha glömt att skicka mina papper vidare till en annan.
Ja där var första motgången!

När jag sen får träffat min dietist och startat upp at jag då ska gå ner 5kg tills jag blir kallad så är jag super peppad jag gör allt i min makt för att tappa dom här 5kilona. När jag sen ska träffa min läkare så visar det sig att jag bara gått ner 3½ kg, han påstår då att jag inte tar det på allvar och måste nu bevisa mig genom att gå ner 10kg!!! Inte nog med att man inte fick en syl i vädret för han bara prata hela tiden och vid minsta paus han gjorde om man försökte börja prata ja då röt han till och satte näsan i vädret och sa "nej nu lyssna du på mig det är jag som bestämmer här det är jag som är chef" denna mening förekom 9gånger under ett 8 minuters samtal jag fick inte sagt nånting!

Nåväl efter detta möte bad jag denna läkare fara åt helvete och jag ska även säga er detta, jag kallade honom gubbjävel! ja jag menar det också en sån läkare som han ska inte jobba som läkare han lyssnar inte och bryr sig inte om nånting, nej inte mer än att det stigit honom till huvudet att han är den nya Chefs överläkaren.

I alla fall...detta har då tagit mig 4 år fram till en dag jag och min kompis satt och diskuterade vad vi tycker och tänker om Varbergs sjukhus och hon sa till mig att jag borde testa få en remiss skickad till Sahlgrenska i Göteborg.

Detta gjorde jag i höstas 2010 runt November fick jag min första kallelse till återigen ett sånt här info möte med flera personer som vill göra en viktminskning. Jag vart dock super förkyld och fick skjuta upp det mötet till nästa dom skulle ha. Jag vart kallad igen i Januari och var på mitt första info möte i Göteborg den 31/1 det var ett underbart möte med många skratt och trevliga människor. Jag satte upp mig på den lista att jag enbart var intresserad av en GBP.

Den 15/2 ringer det och det är från Sahlgrenska, en läkare ringer och säger att jag är berättigad en OP och jag diskuterats av läkarlaget där och dom har kommit fram till att jag är en ypperlig kandidat för deras 2 åriga studie som den ena läkaren där ska börja med.
Det innebär att jag måste åka upp några extra gånger och stanna över där och ta prover mm.mm
Det innebär oxå att eftersom jag tackade ja till denna studie så kommer jag få en snabbare OP tid än andra!!!!

DEN 7/4 SKA DET SKE!!

därav denna blogg, jag har aldrig bloggat i hela mitt liv men jag tänkte nu föra en blogg här om hur jag mår, känner, tycker och tänker runt allt detta nu.

Får väl se om jag lyckas lägga in kort osv med före och efter resultat :P

Det var iaf allt för denna gången :P blir nog lite mindre dom nästkommande inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar