fredag 9 mars 2012

Lernia, Röntgen, Studier, Livet

Idag känner jag på mig att inlägget kommer bli ett sånt där monstruöst långt inlägg :P
Tänkte ta upp hur det gått på Lernia och hur det blir med mina studier och svaret från min knä röntgen osv :P

LAGER OCH LOGISTIK MED TRUCKKORT

Jag började i Måndags på Lernias Lager och Logistik utbildning i Halmstad.
Allt var helt Kaos för mig då jag inte lyckades hitta bussar som passa med tåg och tåg som passa med bussar och sen att man ska hitta i en helt ny stad osv ingav ju en viss panik.
Det var bara att sätta sig och plugga google maps och försöka ge sig fan på att man skulle hitta.
Väl på måndagen när jag skulle gå av tåget så möter jag en gammal komvux klasskompis som oxå går på Lernia nu fast deras kock utbildning, han hjälpte mig att visa vägen till bussen som tur var =)
Sen gällde det ju bara att hitta där man skulle gå av o.O

När jag gick av bussen så stod där en annan kille som såg minst lika förvirrad ut som jag som kollade på sin karta över vart man skulle så jag fråga om han oxå skulle till lager och logistik vilket han skulle, vi började gå åt det håll vi trodde var rätt, det visade sig ganska snart efter sådär 1 km eller 2 att vi var helt ute och cyklade...ja fast vi gick.... :P

Det var bara att vända om å traska tbx och tillslut hittade vi vart vi skulle.
Det stod på våra papper att man skulle gå in via restaurangen vilket vi gjorde, det var tydligen inte poppis då dom låste den dörren sen haha.

När vi väl var där fick vi reda på att vi skulle ha oförberett matte och svenska prov på tisdagen för att dom ska kunna se att man har dom baskunskaper som kommer krävas för att klara utbildningen.
Dom som inte klara sig skulle inte få gå kvar på kursen.

STUDIERNA

Nu har jag gått där i en vecka och jag stormtrivs med klassen och upplägget det ända jag tycker är sjukt jobbigt är tiderna, jag kommer 15 min försent varje dag för att bussarna inte går ihop med mina tåg, och det är SJUKT mycket dötid att bara sitta och vänta på tåg osv igår tog det 3 timmar innan jag var hemma från det att jag slutat. Fick reda på igår med att JAG GICK VIDARE TILL NÄSTA FAS!!!

Så idag är jag ledig och hela nästa vecka sen börjar hårdplugget!

RÖNTGEN SVARET

Fick mitt svar fån röntgen nu i veckan med.
De står att jag har en så kallad Bakercysta i knävecket och uppfrasning av brosket på insidan av knäskålen =( Jag googlade på Bakercysta och det visar sig att det är nån cysta då som fylls upp med vätska som orsakar min smärta, man kan dränera denna men oftast så kommer de tbx ändå så det man kan göra är en operation då för att bli av med det. Det känns ju inte så jävla kul.....
Vet inte vad man ska välja att göra faktiskt...dränera eller operera.
Jag ska iaf tbx till vårdcentralen nästa vecka så ska vi prata igenom vad som ska göras.

Skönt att va lång ledig nu, skulle haft sovmorgon till 8.30 idag ist för att gå upp kl 5.30 som jag annars gör nu sen jag börja kursen men jag vaknade vid 7 och kunde inte somna om hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar